خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد آمادگی کامل ناوگان باری درون شهری مشهد برای استقبال و تشییع پیکر شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم مترو مشهد فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) در ایستگاه‌های شریعتی و بسیج توقف نخواهد کرد خدمات‌رسانی رایگان پارکینگ‌های شهرداری و حمل‌ونقل عمومی در روز تشییع شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمامی بانک‌های مشهد و استان جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند
سرخط خبرها
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

افزایش سرعت هوشمند سازی با مشارکت دانشگاهیان

  • کد خبر: ۱۴۰۰۲
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
افزایش سرعت هوشمند سازی با مشارکت دانشگاهیان
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: طی ۱۰ سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و گروه‌های فعال و جوان در حوزه IT سعی کردیم روند هوشمند سازی ارائه خدمات شهری را سرعت ببخشیم.

به گزارش شهرآرا نیوز، مهدی یعقوبی، گفت: مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی باید با سرعت بیشتری خدمات شهری  مختلف را از طریق سامانه‌های الکترونیکی و به صورت هوشمند ارائه نماید.

وی در خصوص چالش‌های فراروی مشهد به عنوان یک شهر هوشمند، بیان کرد: در بحث هوشمند سازی ظرفیت‌های مغفول زیادی داریم که باید به آن‌ها توجه کنیم. یکی از چالش‌های مهم بحث آموزش شهروندان است. همان طور که ما در حال پیگیری برای  ایجاد بسترهای لازم در ارائه خدمات هوشمند هستیم باید در  نظر داشته باشیم که مخاطب ما نیز همسو و همراه با ما قدم بردارد تا به ادبیات مشترکی در حوزه ارائه خدمت و دریافت آن از سوی مردم برسیم. وقتی مخاطب ما به هر علتی از خدمات الکترونیکی استفاده نکند و از روش‌های سنتی پیگیر انجام امورات خود و دریافت خدمات باشد عملاً صرف هزینه در این مسیر خالی از انتفاع خواهد بود. لذا توجه به بحث آموزش و فرهنگسازی در سطح جامعه از سوی سازمان‌های خدمت‌دهنده و همچنین متولیان فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: البته باید متوجه بود که اگر ارائه خدمت مطابق نیازسنجی درست و دقیق صورت بگیرد، مردم به سرعت جذب شده و از آن استقبال می‌کنند. نمونه بارز آن هم اپلیکیشن های موبایلی موفقی است که مردم به وفور و در طی روز برای بسیاری از سرویس‌های موردنیاز خوداز آن‌ها بهره می‌گیرند. از همین روی معاونت خدمات شهری روی نیازسنجی دقیق برنامه ریزی کرده و در طی یک برنامه علمی ۱۸۰ حوزه خدمتی مورد نیاز مردم شناسایی شده و با هماهنگی سازمان فاوای شهرداری مشهد برنامه ریزی جهت ارائه این خدمات مورد نیاز در قالب سامانه‌ای یکپارچه در دست انجام است.
وی  به نمونه‌های موفقی در حوزه خدمات شهری چون اپ موبایلی «شهر من» و اپ «سیمپ» اشاره کرد و افزود: «سیمپ» در زمره موفق‌ترین سرویس‌ها بوده که سازمان مدیریت پسماند شهرداری آن را به مرحله اجرا درآورده است و کمک شایانی در جمع آوری زباله خشک از سوی شهروندان داشته است. یکی دیگر از سرویس‌های خیلی خوب و پرمراجعه که از طریق سامانه www.services.mashhad.ir  ارائه شده و موفق نیز بوده است، ارائه خدمات مربوط به صدور مجوز پرده‌های آویز شهری بوده که از مرحله ثبت درخواست تا صدور مجوز ظرف ۴۸ ساعت متقاضیان پاسخ قطعی دریافت می‌کنند و در هر مرحله نیز از طریق سامانه پیامکی به آن‌ها اعلام وضعیت می‌شود. سرویس دیگر بحث پرداخت تسهیلات تشویقی مشارکت شهروندان در آبیاری درختان، است. این سرویس نیز بسیار پرمراجعه بوده است. ارائه خدمات این سرویس نیز روی سامانه services.mashhad.ir  امکان‌پذیر است؛ به این نحو که درخواست الکترونیکی ثبت می‌شود و کارشناسان شرایط درخت را بررسی می‌کنند و در نهایت در صورت تأیید در فیش عوارض نوسازی  منازل این  تسهیلات تشویقی (آبیاری درختان) در ردیف بستانکاری ثبت می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در ادامه به سامانه صنام اشاره کرد و افزود: این سامانه از طریق www.sanam.mashhad.ir در خصوص اطلاع رسانی کیفیت هوای شهری، میزان اشعهUV ، میزان آلاینده‌ها و ...در نقاط مختلف شهری اطلاع رسانی می‌کند اما هنوز نواقصی دارد که در حال رفع است.
یعقوبی در پایان ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه شهر هوشمند این رویداد را در نزدیک ساختن مدیران شهری با جوانان موفق در حوزه استارت آپ ها و شرکت‌های موفقِ فعال حوزه IT  مؤثر دانست و گفت: این نمایشگاه همچنین فرصت بسیار خوبی برای معرفی  خدمات هوشمند شهری به مردم  نیز هست. همان طور که اشاره کردم آموزش و فرهنگ سازی برای استفاده از سامانه‌های هوشمند از چالش‌های فراروی شهر هوشمند است که ما باید روی  کاهش فاصله مردم با خدمات هوشمند سرمایه گذاری کنیم. این فاصله هر چه قدر کمتر شود سود آوری بیشتری عاید مدیریت شهری و عامه مردم به عنوان خدمت گیرندگان خواهد شد.

منبع: قدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->